2009-06-29

Skilsmässa efter tio år

Det känns bra. Äntligen!

Det kändes riktigt bra när vi träffades strax efter att jag flyttat upp till Stockholm, för drygt tio år sedan. Du fick mig att må bra, och det kostade inte så mycket att hänga med dig. Ville man ta ett kort break på en månad eller så, gick det såklart bra, och man var hjärtligt välkommen tillbaka sedan.

Men sedan hände något.

Du ville ha mer och mer pengar, varje månad. Man fick inte ta något break längre, om man inte kunde prestera något läkarintyg. Läkarintyg? Vad är det att bygga ett förhållande på?

Du ökade i och för sig din tillgänglighet, och man kunde träffa på dig på många ställen runt om i stan. Oftast var du även ganska fräsch och nyfixad, men där vi oftast sågs - på Kungsholmen - så var du faktiskt ganska sliten, och luktade ofta lite illa. Problem med hygienen?

Men jag hängde på. Länge. Kanske mest för att stilla mitt dåliga samvete. Men nu är det nog.
Jag har hittat en annan och begärde därför skilsmässa idag. Det ska bli så skönt, och jag kommer inte sakna dig.


Sedan undrar jag varför jag ska behöva ha 30 dagars uppsägningstid? Som någon typ av underhåll. Troligtvis för att ni kan ta ut det. Men inte nu längre. Inte med mig.

3 kommentarer: