2010-06-12

Utkastad ur landet - (You are the one Singapore)

Inte än, men det finns nog en viss risk efter detta inlägget.

Singapore ska arrangera World Youth Olympic Games med start om cirka två månader. Som en av många delar i uppladdningen det har man gjort en sång om det - av den lokala stjärnan JJ. Den går hela tiden på CNN.

Och det är något av det töntigaste och sämsta jag sett och hört.

En text som får Lasse Holms Canneloni Macaroni verka djup och genomtänkt (men kolla den videon också, man kan inte låta bli att skratta). Och sedan en video med en koreografi som är riktigt komisk. Min favorit är de två flickorna som ska visa hur stolta de är med en "kraftfull" gest mot ett något felplacerat hjärta.

Hey Yo Dudes!



När jag nämnde det på jobbet, så fick jag faktiskt lite medhåll av locals. Alla kanske inte var riktigt helt sålda på den.

Men ta nu inte alltför illa upp kära Singapore. Det finns många andra saker ni gör bättre än den här videon. T.ex. den champagnebrunch jag ska på i morgon. Snälla kasta inte ut mig. Inte innan den i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar