2011-05-28

Vinst

Martin Fasching Wååk gick och vann hela Mustasch-kampen! Det måste bara firas, då det är första gången jag känner en vinnare sedan min kollega Sören vann en match i företagsgolfen. Tyvärr spelade han mot mig.

Syrran slog i och för sig Malin Baryard i ponny-SM för en herrans massa år sedan, men hon vann inte själva SM så det räknas kanske inte. Själv har jag kommit fyra i skol-lag SM i schack på högstadiet. Det är mina två största meriter hittills i livet och något jag brukar skryta vitt och brett om in för alla som vill lyssna - och efter ett par glas även för övriga för att inte sitta för mig själv och prata.

Tills nu. Att gå och vinna Mustaschkampen är onekligen stort. När man ser det hiskeliga monster till musche som han presterade så förstår man i och för sig sympatin han framkallade och den anonyma givare som skänkte 10 lax för att han skulle raka av sig den. Nu hoppas jag ju att jag kan bli den som får följa med på resan till Bologna med Kenneth Andersson. Det kommer bli en väldigt dyr gratisresa då jag antar att den måste utgå från Sverige? Men jag skulle vilja prata lite med Kenneth om VM-94. Är han ledsen över att han inte fick hänga på Brollan?


Egentligen vill jag väl bara säga Grattis Martin!! Och sedan undrar jag vem på huvudkontoret som berättar för vår VD att den här insamlingen pågår bara en gång under året, och avslutas den 27:e maj. Tyvärr är jag i Singapore, så jag kan inte ta på mig ansvaret.


För att fira segern, jag är ytterst delaktig - med två bidrag faktiskt, så drack jag upp mig sista flaska 2006 Barroche Signature. Flytande hallonremmar, lakritspipa, ljusa jordgubbar och en hel näve garrigue. Medelfylligt och smeksamt med en örtsträv svans. Ingen tunnel - bara gott.

2 kommentarer:

  1. Tack! Firade själv med Sauternes och Palinka från Ungern. Gör inte det.

    SvaraRadera
  2. Tog du ditt ansvar och ringde Keith, efter att du klunkat i dig en flaska Palinka?

    Tog du en Sauternes från 1995?

    SvaraRadera